Je pravidelnost nutná a proč ? . . . . . . . . je to nutnou podmínkou toho, že tělo nezpomaluje metabolismus a tedy nemá tendenci ukládat si energii z jídla do zásob a to hlavně tukových. Pokud dáte tělu pravidelný příjem hodnotné stravy, mozek přestane signalizovat stav nouze a hrozícího hladu. Při hubnutí je to jediná cesta jak se vyvarovat takzvanému „Jojo efektu“, kdy i přes hladovění následně váhu přibíráte.

Jak na to v praxi ? . . . .vhodné je dodržovat aspoň 5 porcí jídla denně v přibližně pravidelném časovém odstupu.

Kdy a kolik ? . . . . . . .jednotlivá jídla by měla mít následující podíl z celkového denního příjmu energie :

snídaně . . . . .20% – 30%
svačina č.1 . . . 5% – 15%
oběd . . . . . . .20% – 35%
svačina č.2 . . . 5% – 15%
večeře . . . . . .15% – 25%

zejména při hubnutí je vhodné přijmout v potravě z celkové denní energie zhruba 60% – 70% do oběda.

Jaká jsou rizika ? . . . . . . . . . . . . . .nepravidelnost znamená nedostatek živin, vlčí hlad, pokles glykemie, přibírání tělesné hmotnosti.

Jaké jsou možnosti ? . . . . . . . . . . . . .pravidelnost , energetický příjem a správný poměr živin v potravě lze stanovit ve vašem novém jídelníčku.

Jaké jsou příležitosti ? . . . . . . . . . . nastavení vašeho nového jídelníčku lze úspěšně vyřešit ve spolupráci s vaším výživovým poradcem.