Co je zde myšleno OČISTOU ? . . . . . . . . . jednak detoxikace a jednak snížení překyselení organismu.

DETOXIKACE organismu

Jaký je význam tohoto slova ?. . . . . . . je to odstraňování jedů nebo škodlivin obecně, tedy také z lidského organismu ve smyslu očisty od škodlivých látek získaných ze stravy a z prostředí, uložených ve střevech, buňkách a v mezibuněčném prostoru.

Odkud se jedy a škodliviny berou ? . . . . .potravinové alergeny, toxiny a chemické přísady, syntetické výrobky a těžké kovy ve vodě, vzduchu, v oděvech, inhalační alergeny, pyl ,prach, radiace RTG, zářivky, počítače, mikrovlnky, mobilní telefony, klimatické změny počasí, smog, kouř, exhalace, nadměrná pracovní zátěž a nedostatečná pracovní hygiena, hluk, málo spánku, nedostatek pohybu, psycho-sociální stres.
Jaká jsou rizika a příznaky ? . . . . . . . postupná ztráta energie, častější únava, náchylnost k nemocem, zácpa, nekvalita pleti

Jaké jsou možnosti ? . . . . . . . . . . . .v možnostech organismu není občasnými několikadenními očistnými akcemi zcela napravit stav organismu způsobený jeho zanášením škodlivinami po mnoho let života. Reálné je ale tento proces postupně zpomalit a do budoucna ho významně omezit a tím si otevřít možnost delšího a kvalitnějšího života.

Jaké jsou příležitosti ? . . . . . . . . . .podporou očisty mající každodenní efekt je úprava vašeho jídelníčku tak , aby v něm byl co nejmenší podíl potravin zatěžujících a toxikujících organismus a naopak zde přibyly potraviny schopné absorbovat toxiny a přirozenou cestou je z těla odvést. Vhodné je do očistného procesu zapojit probiotické kultury obsažené např. v jogurtech, nebo probiotika dostupná separátně v čisté podobě, která správně upraví a obnoví přirozenou mikroflóru tenkého střeva, dále je vhodné využít tak přirozené látky jako jsou pro organismus voda, vláknina nebo bylinky a koření. Mezi účinné nástroje detoxikace patří různé druhy ovoce a zeleniny (více informací v mém dokumentu zaměřeném na detoxikaci a překyselení).

Co použít v denní praxi ?
– v rámci podpory očisty organismu lze do jídelníčku PRAVIDELNĚ ZAŘADIT tento stručný seznam vhodných a u nás běžně
dostupných potravin: zázvor, česnek, koriandr, kurkuma, ostropestřec mariánský, aloe vera, jablko, kiwi, banán,
avokádo, řasy, mladý ječmen, červená řepa, špenát, brokolice, květák, zelí, kapusta, chřest, otruby, vojtěška.
– v rámci podpory očisty organismu je vhodné v jídelníčku VÝZNAMNĚ OMEZIT následující: alkohol, káva, slazené
nápoje, kouření, stolní cukr, sůl, bílá mouka, tučné maso, uzeniny.

Jak dál ? . . . . . . . . . podporou vaší snahy vám bude spolupráce s výživovým poradcem, nenechte se otrávit …

PŘEKYSELENÍ organismu

Kdy nastává ? . . . . . .odchýlením kyselosti organismu pH od normálu , jehož hodnoty jsou tyto :
pH krve 7,35 – 7,45 moč 4,5 – 8,0 sliny 6,5 – 7,2 žluč 8,8 žalud.šťávy 1,0 – 2,0 plod.voda 8,0 – 8,5

Jak se pozná ? . . . . vaši hodnotu pH si můžete naměřit  tzv. pH testerem (lakmusovým papírkem ), který můžete zakoupit v lékárně nebo prodejně zdravotních potřeb .

Jak vzniká ? . . . . . . ve stravě převažujícími kyselinotvornými potravinami , kvasnými procesy v důsledku množství potravin obsahujících cukr, nedostatkem tekutin brzdícím odvádění kyselých odpadů tkáňovým mokem z organismu, nedostatkem vitamínů a minerálů ve stravě, dlouhodobým užíváním některých druhů léčiv, dlouhodobě opakovaným stresem bez potřebného odpočinku a zotavení.

Jak v těle působí ? . . . . . . . . organismus potřebuje přirozeně udržovat stabilní pH krve a pokud nemá k dispozici dostatek zásadotvorných látek, začne je odčerpávat z vnitřních zásob, např. z kostí, zubů, kloubů, vnitřních orgánů vč. nervového systému.

Jaké jsou následky ? . . . . . . . .od chronické únavy, přes alergie, kožní nemoci, artrózu, osteoporózu, chronické bolesti hlavy, poruchy spánku, deprese, aterosklerózu, ICHS, křečové žíly, cukrovku, nadváhu, otoky, ledvinové a močové kameny, všechny zánětlivé procesy, až po rakovinu.

Lze tomu předejít ? . . . . . . . . kyseliny v organismu jsou přirozeným produktem látkové výměny ( např. kyselina močová, kyselina mléčná apod.) a k jejich neutralizaci jsou potřeba zásadotvorné látky dodávané tělu ve formě minerálů a stopových prvků v ovoci a zejména listové zelenině, tedy opět ve stravě. Odvádění organismem produkovaných kyselých odpadů je podpořeno rovněž příjmem tekutin.

Jaké potraviny omezovat ? . . . . . kyselinotvorné potraviny, jejich hlavní zástupci jsou : maso (denní konzumace) především vepřové, uzeniny, vejce, mléko a mléčné výrobky, čokoláda, zmrzlina , cukrovinky, bílé pečivo a výrobky z bílé mouky, marmelády, sušenky, loupaná rýže, ořechy, luštěniny, alkohol, nikotin, sycené nápoje, běžný ocet . . .

Jaké potraviny upřednostňovat ? . . . . . . . . zásadotvorné a neutrální potraviny, jejich hlavní zástupci : listová a kořenová zelenina, kysané zelí, červená řepa, mořské řasy, mladý ječmen, lněná semínka, dýně, mák, sezam, ovoce jen v přiměřeném množství, citrónová a zeleninová šťáva nekonzervovaná.

Co dál ? . . . . . . . . upřednostňujte v jídelníčku zásadotvorné a neutrální potraviny. Pokud jich máte dostatek, pak není problém v menší míře konzumovat i potraviny kyselinotvorné, jejichž podíl v jídelníčku by se měl být do 30%. Nemusí jít o drastické změny jídelníčku, spíše jde o záměnu některých potravin za jiné, prostě změna zvyku.

Jaká jsou rizika ? . . . trvalé překyselení vašeho organismu tiše a dlouhodobě pracuje na postupném zhoršení kondice a stavu vašeho těla, bez vaší vlastní aktivity to s přibývajícím časem nebude lepší, naopak.

Možnosti a přínosy ? . . . . . . . . medicína dokáže zajistit prodloužení věku, ale kvalita vašeho stáří je již dnes na vás, nenechte si jí zkazit překyselením organismu, které můžete sami již dnes ovlivnit změnou stravy, pitným režimem, aktivním pohybem, regenerací (více informací v mém dokumentu zaměřeném na detoxikaci a překyselení).

Jaké jsou příležitosti ? . . . . . .podporou ve vaší snaze vám bude spolupráce s výživovým poradcem, nebuďte kyselí . . .