Hubnutí a novoroční předsevzetí. Praktické rady, jak vydržet.

Zdarma využijte v praxi ověřené následující rady ke splnění vašeho předsevzetí o hubnutí.

Hubnutí a jak na to v praxi:

1. Neodkládejte věci na nějaký „Příhodnější okamžik“, důležité je začít pracovat na změnách bez odkladů.

2. Jakmile uděláte první krok, je to první vítězství hlavně nad vašim vlastním strachem.

3. Kupte si hezký sešit a vnímejte ho jako kamaráda, kterému se můžete svěřit, pokárat za dietní chybu, pochválit za vše co se podaří.

4. Sešit poslouží jako cvičná plocha pro jednotlivé nákupní seznamy, receptury, informace, které nás v průběhu redukčního režimu zaujmou.

5. Další pomůckou může být také šikovná tabulka ve Wordu či Excelu, ve které si povedeme jídelníček, inspiraci může dát Váš výživový poradce nebo kouč.

6. Časem přejděte ve vašich poznámkách od „Jídel a potravin“ ke sledování „Energie a živin“, co jídla obsahují. Konzultujte s Vaším výživovým poradcem či koučem.

7. Najděte si čas připravit si kvalitní a výživný pokrm, najděte si čas pro sebe. Nezáleží jen „Co“, ale také „Kde“ a “ S kým“ jíte . . .

8. Sepište si nákupní seznam, který obsahuje jen to, co doopravdy chcete, držte se ho ať návštěva obchodu trvá jenom chvíli a nepotřebné vás nechá v klidu.

9. Snažte se, aby vaše mysl zbytečně nebloudila v úsecích sladkých dobrotek a podobných výrobků. Jednoduše tam nechoďme. Co oko nevidí, to srdce nebolí.

10. Stará známá poučka z příručky věnované redukci váhy moudře praví, abychom nenakupovali hladoví.

11. Postupně se snažte nasměrovat své kroky častěji do prodejny zdravé výživy.

12. Pro vaše vlastní posouzení vhodnosti konkrétní potraviny pro zdravý jídelníček se naučte číst etikety výrobků. Konzultujte s výživovým poradcem či koučem.

13. Jednotlivé porce odvažujte a pokud možno, jezte pomalu, nehltejte. Každé sousto alespoň 20 x kousejte. To vás učí střídmosti a umění se nepřejíst.

14. Porce vámi nově oblíbených jídel si připravte do (barevných) misek a postupně během dne konzumujte, případně v krabičkách vezměte s sebou mimo domov.

15. Jídla konzumujte v předem plánovaném rozmezí, pravidelnost a její zvládnutí je jedna z důležitých cest malých kroků vedoucích postupně k cíli.

16. Předem nachystané krabičky vám pomohou zvládnout lekci pravidelnosti a předejít tak vlčímu hladu vedoucímu k sezobání první věci, kterou uvidíte.

17. Pokud se účastníte různých oslav, z prostřeného stolu vybírejte zdravější varianty dobrot.

18. Pokud již neodoláte oříškům, brambůrkům a chipsům, snažte se jednotlivá sousta alespoň vyvažovat zeleninou, o kterou jste hostitele požádali.

19. V restauraci volte dietně připravené pokrmy, v menu hledejte salát, rýži, brambor, dobrý vegetariánský pokrm např. grilovanou zeleninu.

20. Občasné vybočení z cesty nevadí, nelze žít jako asketa a týrat tělo pohledem na kousek dortíku. Ti šikovnější mohou drobné hříchy z části odčinit pohybem.

21. Když se stane, že najednou selháváte a plány jsou tatam, nevadí, začněte znovu, s každým novým dnem získáváte čistý list, na který smíte, dle libosti malovat.

22. Neupínejte se na programy slibující rychlé hubnutí, pamatujte, že rozumné je hubnout maximálně 0,5 – 1,0 kg týdně.

23. Ve chvilkách času hledejte další nové recepty, sdílejte je s přáteli, probuďte v nich nadšení. Snažte se, aby veškeré vaše úsilí nespadlo v monotónní kruh.

24. Pořiďte si vhodnou literaturu, která vám rozšíří obzory, zajímejte se, hledejte, konzultujte s vaším poradcem či koučem. Vše je cestou, na které se učíme . . .

25. Trápí-li vás navíc nějaký zdravotní neduh, oslovte raději nutričního terapeuta, jeho vzdělání umožňuje práci s nemocným.

Protože sdílený problém je poloviční problém, vhodnou podporou k dosažení vašeho cíle může být spolupráce s výživovým poradcem a koučem pro životní styl.

Tak vám od srdce přeji a držím palce, ať Vám to letos konečně vyjde…!!!

Dohodnout konzultaci