Kde všude je voda ? . . . . . . . . lidské tělo obsahuje 55% – 65% vody , která se zásadně podílí na tvorbě tkáňového moku vyplňujícího prostor mezi tělními buňkami. Tkáňový mok umožňuje buňkám přijímat z krve potřebné živiny a naopak zbavovat se vyprodukovaných odpadních látek. Samotné buňky jsou tvořeny z cca 80% vodou.

K čemu je ? . . . . . . . . . . . . pravidelný přísun tekutin tvoří stabilní klima uvnitř organismu vhodné pro látkovou výměnu.

Co je pravidelnost ? . . . . . . . pitný režim znamená jednak objem přijaté tekutiny , ale také pravidelnost příjmu tekutin , jednorázově je vhodné vypít max. 2 – 3 dl tekutin aby byly tělem správně vstřebány, vhodné je vypít aspoň 60% – 70% z celkového denního množství tekutin do oběda.

Kolik tekutin ? . . . . . . . . . . denní příjem tekutin : 30-35 ml x hmotnost kg , příklad výpočtu denní potřeby tekutin pro člověka vážícího 65 kg : 30 ml x 65 kg = 1,95 litru/den , uvedený výpočet je pouze orientační a nezahrnuje např. nároky při sportovní aktivitě.

Jaké tekutiny pít a nepít ?
– doporučuji : čistá voda z pramene nebo z vodovodního řádu , je to prvotní a jediný přirozený zdroj tekutin pro člověka . . . ,vždy prověřte, zda je voda pitná. Vodu lze dochutit např. citronem , zázvorem, mátou, vhodné jsou 100% zeleninové šťávy bez konzervantů, jen jako doplněk vody.
– akceptuji : balená voda neperlivá bez příchuti, pokud to nevyžaduje sportovní aktivita nebo zdravotní potíže , pak není třeba voda minerální. Pouze příležitostně opravdu 100% ovocné šťávy a mošty nedoslazované.
– nedoporučuji: slazené nápoje typu Cola – zpomalují vstřebávání vápníku, urychlují cestu k nastartování cukrovky 2.typu, dále konzumace kávy bez současného doplňování vody, alkohol zpomalující metabolismus a tedy snahu hubnout, obsahuje značné množství energie prázdné z pohledu živin, odvádí z těla minerály.