Které ukazatele mapují aktuální kondici vašeho těla a jak je můžete zjistit?

Kondici a složení vašeho těla je možné zjistit měřením na bioimpedančním přístroji Jawon IOI 353.
Jde o neinvazivní způsob měření sledující všechny potřebné parametry složení těla.
Měření je bezbolestné, provádí se naboso ve stoje na přístroji a trvá zhruba 30 vteřin.
Přístroj měří složení a objem různých druhů tkání ve vašem těle, jejichž hodnoty ukazují na vaši kondici.
Nejen o měření se můžete dočíst více v článku Co vás čeká v poradně.

Přehled některých důležitých ukazatelů mapujících složení a kondici vašeho těla

Obvod pasu (cm) . . . . . . . . . . . je to 1 z 5 ukazatelů tzv. Metabolického syndromu, limity: muž = pod 102 cm, žena = pod 88 cm
Hmotnost svalové tkáně SLM (kg) . . . limitní hodnoty odpovídají pohlaví, výšce a věku, jsou informačním výstupem z měření na přístroji
Hmotnost tukové tkáně MBF (kg) . . . limitní hodnoty odpovídají pohlaví, výšce a věku, jsou informačním výstupem z měření na přístroji
Hmotnost minerálů (kg) . . . . . . . limitní hodnoty odpovídají pohlaví, výšce a věku, jsou informačním výstupem z měření na přístroji
Plocha břišního tuku VFA (cm2). . . . limitní hodnoty odpovídají pohlaví, výšce a věku, jsou informačním výstupem z měření na přístroji

Z naměřených hodnot jsou dále odvozeny následující vypočtené hodnoty :

Poměr obvodu pasu a boků WHR . . . . udává, jak moc ukládáte tuk do břicha, limity: muž = max.0,95 žena = max.0,85 sdělí přístroj
Index tělesné hmotnosti BMI . . . . . poměr výšky a váhy, nezohledňuje zda tvoří váhu více tuky či svaly, nelze použít např. u sportovců
Procento tělesného tuku PBF . . . . . říká kolik % z celkové hmotnosti tvoří tuk, limity pro standard : muž = 10-20%, žena = 20-30%
Stupeň útrobního tuku . . . . . . . . z naměřené hodnoty VFA nastavuje stupnici, kde limitní jsou hodnoty v rozmezí 9 – 10
Bazální metabolismus BMR (kJ/den) . . příjem energie nutný pro zajištění fyziologických funkcí těla v jeho klidovém stavu, sdělí přístroj

Ne vše se řídí čísly z měření, stejně důležité je v jaké kondici se vy sami cítíte . . , pokud jsou ale hodnoty přes limit, většinou se i vy cítíte hůře . . .